موموکو 2 # ته چاه

گاهی کاسه به ته چاه که می رسد ، آنجا مروارید است و فیروزه

موموکو 2 # ته چاه

گاهی کاسه به ته چاه که می رسد ، آنجا مروارید است و فیروزه

کاشانی 4

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۰ ب.ظ

کاشانی 4

بحث مهدویت از گذشته تا به امروز چه در تشیع و چه در تسنن مطرح بوده است .

خیلی از فتنه ها با نام مهدی رخ داده است .

در روایات فتنه آخرالزمان ، شبیه ترین فتنه به فتنه زمان امام کاظم بیان شده است . در زمان امام کاظم و بعد از فوت ایشان، شایعه شد که ایشان به غیبت رفته اند.

بزرگترین فتنه سقیفه نیست بلکه فتنه آخرالزمان و زمان امام کاظم است .

به جز علی علیه السلام، هیچکدام از ائمه نصی دال بر امام شدن و بودنشان نداشتند. برخی از ائمه را حتی شیعیان و یا خلفا هم نمی‌شناختند و در موردشان شک داشتند.

فتنه معمولا توسط بزرگترین انسان ها رخ می دهد. به طور مثال فتنه های زمان اهل بیت توسط موکلین و یا برخی فقهای ائمه رخ داد.

موضوع و علت فتنه سازی انسان های بزرگ، مباحث و مسائل سخیفی مثل حسادت می باشد.

یکی از فتنه های امروز، بحث داعش است.

تطبیق مداوم شرایط امروز با شرایط ظهور چیز خیلی خوبی نیست زیرا ظهور را پدیده ای شانسی نشان می‌دهد بلکه ما باید شاخص های فردی و اجتماعی (گروهی) ظهور را به جامعه ی مهدوی تطبیق دهیم و در پی ساخت و تبدیل جاممعه خود به جامعه مهدوی باشیم.

ظهور آرزوی ما نیست بلکه مقصود ماست، یعنی ظهور مقدماتی دارد و تا آنها رخ ندهند، حضرت نخواهند آمد.

داعش آنطور که به ما شناسانده اند نیست . یک فتنه قوی است .

هیچکدام از مفتی های داعش حکم به جهاد نکاح نداده اند .

شعارهای داعش گسترش عدل و قسط و جهانی سازی عزت مسلمین است . اینها چیزهایی است که اهل تسنن به آن بی توجهی می‌کردند. به طور مثال اهل تسنن جائر و ظالم بودن را رافع حکم خلیفه بودن یک فرد برای مسلمین نمی دانند . یعنی خلیفه می تواند جائر و ظالم باشد بدون اینکه به حکم دینی اش خللی وارد شود. بحث دیگری که اهل تسنن به آن توجه نداشته اند، عزت مسلمین است.

علت اینکه داعش از قلب اروپا نیرو می گیرد این است که بسیاری از مسلمانان اروپا علی الخصوص حاشیه نشین‌ها که آن خلا عزت و عدم قسط را در اروپا دیده اند ، به داعش و شعارهایش روی می آورند.

داعش باید درست شناخته شود و به مردم شناسانده شود وگرنه مثل سایر مکان ها، داعش بسیاری از نیروهای خود را از درون کشور خودمان می گیرد.

زمانه ظهور ویژگی اصلیش رشد عالمان و یاران خاص است . به همین علت در توصیف ویژگی اصلی حضرت در احادیث به بیرون ایشان اشاره شده است و گفته اند : ای کسی که توسط یارانت فتنه ها، منکشف می‌شوند.

امروز بهترین راه تبلیغ برای حضرت این است که جامعه خودمان را مهدوی نماییم و خوبی های جامعه مهدوی را به جهان نشان دهیم. این بهترین راه تبلیغ است نه اینکه حدیث خوانی نماییم.

                                                                               



بلاگ قبلی من

momoko.blog.ir                                         

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۹
محسن مطلبی کربکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی